Odleć z nami, nie z narkotykami Drukuj
22.09.2012.

Odleć z nami, nie z narkotykami

Rozpoczęła się druga edycja kampanii „Narkotyki? Na co mi to” tym razem przebiegająca pod hasłem „Odleć z nami, nie z narkotykami!”. Głównym przekazem kampanii jest myśl: Nie potrzebuję narkotyków do życia, bo realizuję się w inny, ciekawy dla mnie sposób. Większość osób w moim wieku nie bierze narkotyków, więc również dla mnie normą jest życie bez nich.

Tegoroczna akcja zwraca szczególną uwagę na kształtowanie własnej osobowości, rozwój zainteresowań i aktywność, która pozwala oddać się swojej PASJI. Kampania skierowana jest do ludzi młodych w wieku 14-18 lat, ale również do ich rodziców, opiekunów i wszystkich osób mających kontakt z młodzieżą.

Ambasadorem kampanii został Sebastian Kawa, wielokrotny Mistrz Świata i Europy w lotach szybowcowych.
Uważamy, że to dobry przykład do naśladowania dla młodych osób. Jego determinacja w realizacji własnych marzeń pokazała, że oddając się swojej pasji można osiągnąć rzeczy, które na pozór wydają nam się niemożliwe do zrealizowania. – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. – Jak pokazują badania większość młodzieży nie używa narkotyków. Należy wzmacniać to przekonanie, że normą jest nieużywanie substancji psychoaktywnych. W trakcie naszej kampanii chcemy wskazywać młodym osobom alternatywną drogę do przeżywania głębokich emocji. Tym, co może wprowadzić w stan pozytywnego „odlotu” jest rozwijanie zainteresowań i realizowanie swoich pasji. Pomóżmy je im odkrywać! – dodaje Piotr Jabłoński.

Głównym wydarzeniem rozpoczynającej się kampanii „Odleć z nami, nie z narkotykami!” będzie piknik, który zostanie zorganizowany w Warszawie w drugiej połowie października br. „Stacja odlot” to spotkanie z młodzieżą i mediami, podczas którego zostaną nagrodzeni laureaci ogólnopolskiego konkursu ogłoszonego wraz ze startem kampanii. Nagrodą w konkursie na kreatywne przedstawienie własnej pasji jest przelot szybowcem z Ambasadorem Kampanii – Sebastianem Kawą. Poprzez niecodzienną atrakcję organizatorzy chcą dostarczyć zwycięzcom prawdziwej adrenaliny i niepowtarzalnych wrażeń.

Dla młodzieży przewidzianych jest także wiele działań internetowych. Fanom profilu nacomito na Facebooku zaproponujemy kilka konkursów z atrakcyjnymi nagrodami. Jednym z tegorocznych partnerów kampanii oraz sponsorem nagród został Merlin.pl S.A.

Za pośrednictwem profilu nacomito młodzi ludzie będą mogli podzielić się swoimi zainteresowaniami z innymi internautami. Organizatorzy oczekują, że fanpage stanie się miejscem, skąd można będzie czerpać rzetelne informacje na temat narkotyków, a także „zarazić się” ciekawym hobby swoich kolegów. Obalone zostaną mity i potwierdzone fakty związane z narkotykami, a odbiorcy dowiedzą się, że aby pozytywnie realizować się w życiu nie trzeba wspomagać się substancjami psychoaktywnymi. Z kolei odświeżona strona nacomito.com.pl zaskoczy użytkowników wyjątkowym narzędziem – interaktywną ścieżką wyboru. Aplikacja pozwoli wcielić się w rolę fikcyjnego bohatera stającego przed realnymi wyborami. Każdy będzie mógł sprawdzić się w pozornie łatwej – a jednak życiowo trudnej – sytuacji wyboru „biorę” czy „nie biorę”.

Jest wiele pasji, które nas unoszą. Pokaż nam jaka jest Twoja!
Weź udział w konkursie i wygraj lot szybowcem z Mistrzem Świata – Sebastianem Kawą!


W ramach kampanii „Narkotyki? Na co mi to. Odleć z nami, nie z narkotykami!”, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, ogłasza ogólnopolski konkurs dla młodzieży w wieku 14-18 lat. Organizatorzy oczekują od uczestników zaprezentowania siebie i swojej pasji w atrakcyjny i oryginalny sposób. Może on przybrać postać np. filmu, zdjęcia, rysunku, eseju lub innej wybranej formy artystycznej. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej kampanii http://www.nacomito.com.pl/.

Zgłoszenia można przesyłać do 5 października br.

Poprzez konkurs chcemy kształtować wśród młodzieży postawę aktywną wobec własnego rozwoju i realizacji swoich pasji. Zgodnie z przekazem kampanii, „Nie potrzebuję narkotyków do życia, bo realizuję się w inny, ciekawy dla mnie sposób”, zachęcamy do kreatywności i pielęgnowania własnego hobby. – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Konkurs ma charakter ogólnopolski. Spośród zgłoszonych prac zostanie nagrodzonych 16 laureatów – po jednym z każdego województwa. Nagroda jest wyjątkowa. W myśl hasła przyświecającego tegorocznej edycji kampanii: „Narkotyki? Na co mi to. Odleć z nami, nie z narkotykami!”, laureaci usiądą za sterami szybowca wraz z Sebastianem Kawą. Wielokrotny Mistrz Świata i Europy – Ambasador tegorocznej kampanii – pokaże zwycięzcom konkursu, czym jest prawdziwa adrenalina i pozytywny odlot!

Mam nadzieję, że wielu młodych ludzi poświęca dużo uwagi i czasu swoim zainteresowaniom. Nie ma nic przyjemniejszego niż przeżywanie, bez jakichkolwiek używek, czystych, prawdziwych emocji – mówi Sebastian Kawa.

Laureaci otrzymają również zestawy książek i płyty CD/DVD ufundowane przez Merlin.pl – partnera tegorocznej kampanii.

Finał konkursu odbędzie się podczas pikniku organizowanego pod hasłem „Stacja odlot”. W jednym z hangarów warszawskiego lotniska, w niepowtarzalnej lotniczo-odlotowej atmosferze, spotkają się laureaci, młodzież z warszawskich szkół, Sebastian Kawa oraz organizatorzy kampanii i media. Zaproszeni goście będą ponadto świadkami interaktywnego spektaklu „live”.

Tegoroczna kampania będzie realizowana od września do grudnia br. na łamach prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych.

Nadawca kampanii: Minister Zdrowia

Wszystkich, którym idea kampanii jest bliska, zachęcamy do odwiedzenia: strony http://www.nacomito.com.pl/, fanpage’a www.facebook.com/nacomito i włączenia się w promowanie akcji i jej przekazu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Anna Radomska
Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, anna.radomska@kbpn.gov.pl, tel. +48 22 641 15 01 w. 108

Ewa Nawrot
Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, ewa.nawrot@kbpn.gov.pl, tel. +48 22 641 15 01 w. 115

Anna Kozak-Strojecka
Fischer&Zubek PR Partners, anna.kozak@firmapr.com.pl, tel. +48 22 551 54 71/72

Klaudyna Gieryszewska
Fischer&Zubek PR Partners, klaudyna.gieryszewska@firmapr.com.pl, tel. +48 22 551 54 71/72

                                                

Ewa Angrocka
Fischer&Zubek PR Partners Sp. z o.o.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Wzorowa Gmina

Biuletyn Informacji Publicznej

Cyfrowy Urząd

System Informacji Przestrzennej

Informacja Turystyczna

Mapa interaktywna
COKiS
Galeria

Wydarzenia kulturalne

Pytania do Burmistrza
eKartka 
wszystkie »»     

Pogoda Euro Horoskop
ciechanowiec.plciechanowiec.pl