Program
Dofinansowanie kosztów związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych Drukuj
16.11.2012.


Urząd Miejski w Ciechanowcu jest w trakcie przygotowywania wniosku o dotację ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, z udziałem środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne – część III: Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, na zadania z zakresu usuwania azbestu na rok 2013.

W związku z powyższym informujemy, że sporządzana jest lista osób planujących w 2013 roku usunięcie wyrobów azbestowych z obszaru swoich nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Ciechanowiec.

Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania z zakresu demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, ujęte w „Planie ochrony przed szkodliwością azbestu i programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Ciechanowiec na lata 2007-2032”, z obiektów, których właścicielami są jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.

Wysokość dotacji ze środków WFOŚiGW w Białymstoku może wynieść do 100% kosztów kwalifikowanych. Kosztami kwalifikowanymi nie są koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.

Zainteresowane osoby, które posiadają na swoich nieruchomościach wyroby zawierające azbest, i które chciałyby usunąć je w sposób legalny, mogą w terminie do 23 listopada 2012 roku składać wnioski wraz z załącznikami w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu, ul. Mickiewicza 1, 18-230 Ciechanowiec lub przesłać je drogą pocztową.

Ponadto informujemy, że co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia robót budowlanych polegających na demontażu pokrycia dachowego, bezwzględnie należy zgłosić ten zamiar w Starostwie Powiatowym w Wysokiem Mazowieckiem. Obowiązek spoczywa na właścicielu nieruchomości, a nie na firmie wykonującej roboty demontażowo-budowlane.

Wszelkie informacje dotyczące zasad przeprowadzenia prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz formularz wniosku wraz z załącznikami można otrzymać w Urzędzie Miejskim, pok. nr 13, tel.: 86 277 11 45 wew. 24, e-mail: wojciuk.i@ciechanowiec.pl oraz u Sołtysów wsi lub pobrać poniżej.

Wniosek
Załącznik - Informacja o wyrobach zawierających azbest
Załącznik - Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Cyfrowy Urząd

System Informacji Przestrzennej

Informacja Turystyczna
 

Projekty unijne

 
facebook      instagram      youtube

COKiS

Galeria

Wydarzenia kulturalne

wszystkie »»     

ciechanowiec.plciechanowiec.pl