Departament Rozwoju Usług Ministerstwa Cyfryzacji informujemy, że na platformie gov.pl dostępne są elektroniczne usługi wyborcze: złóż wniosek o dopisanie do spisu wyborców oraz złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
Profil zaufany lub e-dowód - to jedyne, czego potrzeba, by zgłosić chęć głosowania korespondencyjnego. Warto to zrobić jak najszybciej. Zgłoszenie należy wysłać najpóźniej 12 dni przed wyborami.
- Złóż wniosek o dopisanie do spisu wyborców – usługa dostosowana do obecnych wyborów prezydenckich
- Złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
Usługi te dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-uslugi-wyborczej (po skorzystaniu z wizardu można przejść do wybranej usługi).
Dodatkowo - w związku ze zmianami legislacyjnymi dotyczącymi głosowania korespondencyjnego - uruchomiliśmy nową usługę:
- Zgłoś chęć głosowania korespondencyjnego (dla osób mieszkających w Polsce).
Usługa jest dostępna pod linkiem: https://www.gov.pl/web/gov/zgloszenie-glosowania-korespondencyjnego-dla-osob-glosujacych-w-polsce
Podobnie jak w poprzednich wyborach, rekomendujemy Państwu przekazanie informacji o statusie procedowanych wniosków wnioskodawcy - e-mailowo lub telefonicznie. Wysłanie takiej informacji wyeliminuje ewentualne nieporozumienia i pozwoli na zmniejszenie liczby zapytań ze strony użytkowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku odmowy wpisu bądź konieczności uzupełnienia wniosku.
Jeśli pojawią się dodatkowe pytania lub wątpliwości, bardzo prosimy o kontakt z Departamentem Rozwoju Usług w Ministerstwie Cyfryzacji pod numerem telefonu: +48 22 245 55 44 lub w kwestiach technicznych z Infolinią Centralnego Ośrodka Informatyki: + 48 (42) 253 54 50 https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/pomoc
Jesteśmy do Państwa dyspozycji.
Departament Rozwoju Usług Ministerstwa Cyfryzacji